thailand-vietnam-cambodja.reismee.nl

De Waterval Van Kbalspean en Ho Chi Minh

We hebben een jungle hike gedaan in de jungle van siem reap om dewaterval van Kbalspean en zijn bijzonder reliëfs van de rotsen bij de waterval te zien.

Pfff het was mij een wandeling echt berg op 1,5 km dan lijken de km ‘s langzaam te gaan. Maar bijzonder was het en zeker de moeite waard. Prachtige natuur met vlinders en bijzonder rotsen, groten en reliëfs in de stenen, maken het de moeite waard.

Daarna zijn we naar de rode tempel van de dansende vrouw geweest. Jeetje wat is dit een bijzondere plek, alles is in rode kleur van vulkaan steen. Beelden en bijzondere uitgehouden muren van de tempel. Wat is dit bijzonder komt ook omdat Cambodjaans orkest speelt van slachtoffers van landmijnen, het is dan erg confronterend hoe hier de Amerikanen ook aanwezig zijn geweest tijdens de Vietnam oorlog maar ook door pol phot zijn regiem.

Daarna zijn we naar de landmijn museum geweest, onbegrijpelijk dit is nog zo kort geleden de oorlog en het regiem. Maar de mensen hier blijven zo vriendelijk.

Onderweg naar het hotel zijn we naar een tempel geweest waar de koningen van Angor werden gecremeerd, maar Daan en ik waren zo op van de hike dat we maar kort hier zijn geweest.

Morgen gaan we naar Vietnam, Ho Chi Minh City.

We zijn goed aangekomen in Ho Chi Minh, voor ons de eerste keer in een communistisch land, dat merkte wij meteen bij aankomst op het vliegveld, bij een loket moesten wij onze visum en paspoort afgeven, daarna ging ons paspoort en visum door verschillende handen en computer systemen. Ons naam werd omgeroepen en alles was okay, maar we moesten wel 50 dollar betalen om het land binnen te komen.

We zitten nu in het Sheraton hotel in district D1 een chique wijk, veel duren merk winkels maar ga je net daarbuiten is het toch wel even slikken hoe ze daar leven.

Vanavond is het oud en nieuw en we gaan op het dakterras van het hotel dineren en later wordt op de bovenste verdieping het feest gegeven, we hebben dan mooie uitzicht op het vuurwerk.

Vanuit Vietnam wensen wij iedereen een goed uit einde en laten we er een mooi nieuwjaar maken van 2018!

Erwin en Olivier

Heerlijk zo mee te reizen. Geniet er lekker van vanavond!!!! Een mooi uiteinde en al vast veel liefs en gezondheid voor 2018